Heerlijk handig dingen uitleggen

Jul 6, 2021

Instructies: elk bedrijf wil ze wel maken, maar het kost handenvol tijd/geld en uiteindelijk raken ze snel verouderd en worden ze veel te weinig gebruikt. Dat kan beter. 

Als je medewerkers in een paar minuten met de smartphone of tablet een handige instructie maken mét videofragmenten en direct vertaalbare tekst, kan je werkelijk een omslag realiseren in de manier waarop je praktische kennis borgt en deelt. Kan je die dan nog terugvinden met een QR-code op de machine of werkplek, dan wordt het helemaal handig.

Dat wordt steeds belangrijker in een snel veranderende markt. De behoefte om snel te schakelen wordt steeds groter bij magazijn, productie, kwaliteit en monteurs. Koppel daar nog bij dat het steeds moeilijker wordt om het juiste personeel te vinden én houden, en je snapt: het wordt steeds belangrijker om digitale training/instructies op te bouwen, die direct toegankelijk, vlot vertaalbaar en steeds up to date zijn. 

Bij Manual.to weten ze dat als geen ander, en dat doen ze intussen voor bedrijven wereldwijd, waaronder ook in Nederland. Zo zorgen ondermeer Jacobs Douwe Egberts, AWL, Alliander, Bolk Transport, Stirling Cryogenics, TenCate Grass en Graphic Packaging International ervoor dat klanten of personeel steeds het antwoord weten op de vraag: “Hoe doe je dat nu?”.  

Wat blijkt: heel wat bedrijven kunnen nog heel wat winst nemen in productie en kwaliteit, als ze er voor zorgen dat iedereen precies weet hoe die zijn job moet doen. Als ze bovendien die instructies heel vlot kunnen verbeteren in een proces van continue verbetering, dan zie je dat dit blijvende, aansterkende invloed heeft op de kwaliteit. Dat Kaizen process stimuleren met digitale werkinstructies, blijkt een van de eenvoudigste manieren om de rentabiliteit van je operaties flink te verbeteren. 

In 2019 won het bedrijf de Corporate Venturing Award dankzij hun samen met de wereldleider in matrastextiel Bekaert Deslee. Niet alleen daalde de maak- en update-tijd van instructies met 80%, de betrokkenheid van medewerkers steeg met 30% terwijl ze dubbel zo snel opgeleid raakten. Uiteindelijk vertaalt zich dat in een vermindering van fouten met 15% en een verbetering van kwaliteit met 5%. 

Dit soort werkbare, handig inzetbare oplossingen zijn broodnodig als je je bedrijf wilt voorbereiden op de uitdagingen van de toekomst. De kennis van je ervaren medewerkers moet je immers vandaag borgen, voor zij het bedrijf verlaten. Tegelijk moet je klaar zijn om de nieuwe generatie medewerkers te bedienen met de leervormen die zij verkiezen, en daar hoort video onlosmakelijk bij.

Top-Result begeleidt bedrijven graag bij dit soort uitrol. Wil je ook zien wat Manual.to voor jouw organisatie kan betekenen? Knoop dan graag snel een gesprek aan!

 

Jorim Rademaker

 

Kijk voor meer interessante
artikelen op onze nieuws pagina:

 

Kijk voor meer interessante
artikelen op onze nieuws pagina:

Bent u na het lezen van dit artikel benieuwd hoe Top-Result u hiermee kan verder helpen?

Neem dan nu contact op via het onderstaande contactformulier:

Contactformulier.

Neem contact op voor een oriënterend gesprek.

3 + 12 =

Top-Result

Top-Result helpt organisaties in hun groei en verandering met als doel blijvende resultaatverbetering. Dit door middel van een mix van diensten, die op maat kan worden ingezet. 

Contact gegevens

Kortland 5B
2411 ZA Bodegraven
Nederland

Tel: +31 (0) 6 46 40 68 53
Email: lian@top-result.nl 

Social media

Volg ons ook via de volgende kanalen: